Patiëntenportaal met app de ideale combinatie!

Amsterdam, 16 december

Banken hebben het voor elkaar! Dankzij de bank-app is het klantcontact met rekeninghouders in korte tijd aanzienlijk verbeterd. De bank-app wordt dagelijks ruim 10 miljoen keer geraadpleegd voor het snel bekijken van het saldo op de rekening of het overboeken van een bedrag, het is snel, simpel én veilig! 

Banken lopen hiermee voorop in de ‘digital transformation’, waarbij de bestaande dienstverlening op de smartphone en tablet toegankelijker is geworden.

Inhaalslag voor ziekenhuizen:
De Nederlandse ziekenhuizen hebben hierin nog een inhaalslag te maken, zo stelt de woordvoerder van Behandelcoach, ontwikkelaar en aanbieder van de Behandelcoach patiënt app, waarmee ziekenhuizen buiten de muren van het ziekenhuis kunnen communiceren met patiënten. Er worden goede stappen gezet met allerlei patiëntportalen, maar het aanbieden van de patiënten-app ontbreekt hierin nog vaak.

Hybride model ‘portaal met app’:
Het optimum is de combinatie van een portaal met een app. Voor het snelle werk wordt de app gebruikt, doordat deze snel en eenvoudig is in gebruik en voor het meer transactionele werk wordt gebruik gemaakt van het portaal. Met een app kun je eenvoudig in de wachtkamer of thuis op de bank in alle rust voorbereiden op het consult of nalezen wat de dokter heeft verteld of wat de uitslag was van je onderzoek. Dit is eenvoudiger via een app te raadplegen dan via een portaal. Welke ziekenhuis al digitaal is getransformeerd of hiermee bezig kunnen je nalezen op de site van Nictiz, klik op deze link.

Een patiënt reactie: “Zat gisteren in het zkhs, en er werd gevraagd naar medische gegevens. Denk aan waarde van cholesterol, ijzer etc. Deze gegevens houd ik zelf bij in een excel overzicht, en staan wel in het mijn portaal van het ziekenhuis (een site voor de patiënt), maar het benaderen van deze gegevens kost tijd, met name het inloggen. Dan kun je je voorstellen dat het open van de app, en direct de gegevens kunnen inzien een stuk praktischer en sneller is.“

De Behandelcoach patiënten app oplossing:
Behandelcoach biedt een ziekenhuis breed toepasbare patiënten app oplossing waarmee de patiënt tijdens de behandelperiode wordt voorzien van allerlei relevante informatie op de juiste momenten. Hierdoor krijgt de patiënt meer regie en is de patiënt beter voorbereid, krijgt de behandelaar krijgt een beter geïnformeerde patiënt en het zorgproces verloopt hierdoor aanzienlijk efficiënter. Bekijk de video (2-min).

 

De oplossing wordt als Saas-dienst geleverd vanuit een secure Cloud en is gekoppeld met het ziekenhuis informatiesysteem van het ziekenhuis waarmee de synchronisatie van patiëntengegevens plaats. De oplossing is volledig veilig door geavanceerde toegepaste end-to-end encryptie waarmee, in het kader van de per 25 mei 2018 geldende GDPR-privacy wetgeving, de Behandelcoach oplossing voldoet aan alle gestelde eisen.

Door een uniek toegepaste configuratie methode (BIC-methode) kan het Behandelcoach platform en de daarbij horende patiënten app binnen 3 maanden geoperationaliseerd worden voor een ziekenhuis.

Wilt u meer weten over wat Behandelcoach voor uw ziekenhuis kan betekenen, neem dan contact met ons op of bekijk onze website: www.behandelcoach.nl

 


i  : www.behandelcoach.nl | e : info@behandelcoach.nl | t : +31 (0)85 500 04 55