eHealth AppTalk | Al die patiënt telefoontjes, dat kan anders!

Telephone_0

Els is medewerker bij een klantcontactcentrum in een Nederlands ziekenhuis:

PRAKTIJK SITUATIE: “Bij ons komen de hele dag veel telefoontjes binnen met informatievragen wat de patiënt al had kunnen weten. Voorbeelden hiervan zijn; de juiste datum en tijd van de afspraak, vragen over een onderzoek wat gaat plaatsvinden. Maar we krijgen ook vragen als; waar kan ik de auto parkeren? Wat kost het? Moest ik nuchter komen? Regematig worden we nog op de vooravond voor een onderzoek gebeld. Dat kost allemaal veel tijd! Vragen na kantoortijd is erg lastig, omdat we dan niet kunnen doorverbinden met de betreffende poli.”

PATIËNTEN APP: Als allerlei vragen beantwoord zouden kunnen worden in een App, zou dat de dagsituatie op de poli’s en het klantcontactcenter enorm ontlasten. We hebben natuurlijk wel onze website maar deze wordt heel beperkt bezocht voor dit soort vragen. Een smartphone of tablet is veel meer binnen handbereik van de patiënt. Het is een fantastisch hulpmiddel om antwoorden te geven op vragen. Inmiddels heeft 80% van alle Nederlanders er wel eentje!  Het zou veel tijd uitsparen en tegelijkertijd de patiënt beter voorzien van informatie.

Bekijk de Behandelcoach patiënten App in 2 minuten:

hqdefault


Noot van de redactie: eHealth AppTalk is een initiatief van Behandelcoach. Het beschrijft praktijkvoorbeelden bij Nederlandse ziekenhuizen die vervolgens worden belicht vanuit het toepassen van App technologie. Het beoogt hiermee de zorgdienstverlening beter, slimmer, efficiënter en goedkoper te maken. Heeft u een aansprekend praktijkvoorbeeld, laat het ons graag weten en wij maken er uw eigen AppTalk item van?

i  : www.behandelcoach.nl | e : info@behandelcoach.nl | t : +31 (0)85 500 04 55